NOWY GOLF VII

W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na nowego Golfa. Nowa wersja kompaktowego bestsellera już w podstawowym wyposażeniu seryjnym ma system multimedialny Composition Colour (z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy w technice LED oraz jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. Golf z silnikiem 1.0 TSI osiągającym moc 63 kW/85 KM kosztuje w wersji Trendline 66.990 zł. Rodzinną wersję Variant z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW/110 KM wyceniono na 72.390 zł. W nowym Golfie Volkswagen oferuje rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas, takie jak Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Emergency Assist (system potrafiący bezpiecznie zatrzymać auto, gdy kierowca np. zasłabnie) czy też sterowane gestami systemy radionawigacyjne.

Nowego Golfa można rozpoznać po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. Szczególnego wyrazu nadają mu w pełni LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), które zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.   W zmodernizowanym Golfie Volkswagen zastosował rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas. Teraz w kompaktowym modelu dostępne są systemy asystujące takie jak wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h), a także system rozpoznający pieszych, będący funkcją systemu awaryjnego hamowania o nazwie Front Assist. Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno – rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, przypominającym tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, zastosowany po raz pierwszy w tym modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych). Techniczne innowacje w bestsellerowym modelu Volkswagena sprawiają, że jest on jednym z najnowocześniejszych aut w swojej klasie – właśnie w klasie Golfa